Strateški menadžment sa implementacijom„Ako poznaješ sebe i svoga neprijatelja, ne treba se bojati ishoda stotine bitaka“ Knjiga: Umeće ratovanja, Sun Cu.
Pobediti bez ratovanja je cilj dobre strategije. Analiza, ciljevi, planiranje, strpljenje, doslednost, mudrost i upornost su ključne reči za uspešnu realizaciju strategije poslovanja.
Potrebno je da se bavimo budućnošću. Da razrađujemo moguće scenarije i planiramo odgovore.
Pitanje koje se postavlja je kako izabrati optimalno kratkoročno rešenje koje garantuje stvaranje optimalnog dugoročnog rešenja.
Veoma je važno definisati strateški plan razvoja poslovanja za period od 3 do 5 godina.
Ideja preduzetnika je početak. U nju je zaljubljen.
Potrebno je pretočiti ideju u misiju i viziju. Misija i vizija su važne.
Zašto radimo to što radimo ?
Neophodno je pratiti sledeće korake:
- Analiza
- Artikulacija ideje, učiniti je mogućom za realizaciju.
- Razmotriti sve opcije. Samo neke ideje je moguće realizovati.
- Definisati svrhu postojanja, misiju i viziju
- Definisati ciljeve.
- Definisati listu potrebnih planova (akcionih i operativnih). Imati osećaj za meru.
- Formirati metriku uspešnosti.
- Osmisliti metodologiju praćenja i nadzora implementacije strategije.
Strategija treba da bude jasna, konkretna, zapisana i predstavljena na razumljiv način svim zaposlenim. Mora se spustiti u sve organizacione jedinice, do svih zaposlenih.
Njen primarni zadatak je da okupi zaposlene oko ideje. I da ih zainteresuje da rade na realizaciji strategije, prateći viziju i poštujući misiju.
Veoma je važno da svi zaposleni znaju na koji način njihov rad doprinosi realizaciji strategije.
Klijent dobija: