Upravljanje kompanijom
Kao predsednik kompanije koja je pretežni izvoznik automatizovanih mašinskih linija, na sve kontinente, stekao sam dragoceno iskustvo iz ugla realizacije i odgovornosti funkcije na kojoj sam se nalazio, u transformaciji porodično-vlasničkog upravljanja poslovanjem u korporativno menadžersko upravljanje.
Tokom pet godina rada na ovom izazovnom i zahtevnom poslu, podrška skupštine osnivača bila je presudna za postignuti uspeh..
Slika poslovanja u trenutku preuzimanja upravljanja bila je:
- Kompanija uspešna.
- Kompanija posluje više od 30 godina prodajući mašine u celom svetu.
- Nema novih porudžbina.
- Motivacija zaposlenih je opala.
- Sistem prodaje je bio neadekvatan.
- Razvoj novih proizvoda je bio u zastoju.
- Nisu bili razvijeni procesi IT-a, marketinga i HR a.
- Olakšavajuća okolnost je bila ta što je postojao budžet za transformaciju.
Za pet godina saradnje razvili smo 15 novih modula mašina, postigli rast prihoda sa 1,65 mil. € na 5,75 mil. €. putem organskog rasta bez kreditnih zaduživanja. Uspostavili smo middle i top management i organizovali ga prema funkcionalnoj organizacionoj šemi. Promenili kulturu poslovne organizacije i odnos zaposlenih prema poslu. Pripremili kompaniju za akviziciju.
Funkcija Magsistema na ovom projektu je bila izvršna, fokusirana na realizaciju procesa postizanja definisanih ciljeva i strategije razvoja poslovanja.